Oldalak

2013. december 6., péntek

A Cost-average hatás

A cost-average hatást még Eistein mutatta meg a világnak. Magyarul átlag-költség hatásnak lehetne nevezni.
Egy részvény vagy befektetési alap vásárlásánál soha nem tudjuk, hogy az árfolyam a következő időszakban merre indul el.


Hogyan döntsük el, mikor érdemes vásárolni? Amennyiben hosszabb távon kívánjuk megtartani a befektetésünket, akkor havonta egyszer vásároljunk egy bizonyos összegért, és ezt minden hónapba ismételjük meg. 

Hogy miért jó ez?


Az ábrán egy nagymértékű árfolyam ingadozás látható. Második hónapban egy félénk befektető biztosan megijedne és eladná a befektetését 50%-os bukással. Egy okos befektető tudja, hogy az árfolyam csökkenése csak időleges. Előbb - utóbb ennek ellentétes irányban kell változnia. Mivel nem tudja ez mikor következik be, ezért csak folytatja a rendszeres havi vásárlásokat. Nézzük meg mi történik a hatodik hónap után, mikor az árfolyam már elindult felfelé.


Érdekes nem?
Ezt hívják cost average hatásnak. Mindegy, hogy mikor lépünk a piacra, ha rendszeresen vásárolunk azonos összegért, akkor hosszú távon, általában min 2-3 év, a befektetésünk növekedni fog. Válságok voltak - vannak - lesznek. Ha okosan használjuk őket, akkor a válság is hasznunkra lehet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése